Je kunt niet overal verstand van hebben (ook al denk je misschien van wel). Daarom zijn interviews een mooie aanvulling op jouw expertise. Op de randgebieden van je kennis ken je vast wel mensen die meer weten dan jij. Vraag ze om een interview te geven. Beide partijen hebben hier voordeel van.
Jij kunt je lezerspubliek verder helpen met expertise die je zelf niet hebt. Je geeft iets extra’s en dat is altijd positief.
Voor de persoon die je interviewt is het een mooie gelegenheid om zijn kennis te laten zien bij een doelgroep die hij of zij normaal niet bereikt. Daarnaast zal de geïnterviewde persoon mensen uit zijn netwerk op jouw website wijzen: “Kijk eens op deze website, daar staat een interview met mij te lezen!”
Een interview is ook een mooi omdat het persoonlijk kan zijn. Het hoeft niet alleen over droge expertise te gaan. Je kunt ook naar persoonlijke dingen vragen zoals hoe iemand ooit garnalenvisser is geworden terwijl hij kernfysica studeerde? Mensen lezen altijd graag over anderen. Over wat ze beweegt en hoe hun levens zich ontwikkeld hebben. Laat dus gerust iets van de mens achter de expert zien, dat maakt een interview aantrekkelijker om te lezen.
Het is ook gewoon leuk om iemand te interviewen. Je leert er zelf veel van en je leert mensen op een andere manier kennen. Of je leert juist hele nieuwe mensen kennen. Zie het dus vooral als een aantrekkelijke manier om unieke content te genereren waarbij je ook nog eens achter je eigen bureau vandaan komt (en dat is nog goed voor je gezondheid ook). Want een content strategie die uitgaat van unieke content maakt meer impact.
Tip: Je kunt ook overwegen het interview op te nemen en er een video van te plaatsen op Youtube of Vimeo. Dit is leuk voor je lezers en geeft je weer een extra kanaal voor je website of blog.
Foto met dank aan: www.spaarnestadphoto.nl